Muszę przyznać, że nigdy wcześniej nie widziałem tyle energii i chęci życia ile ujrzałem w trakcie współpracy z Kasią Rogowiec. Kasia pracuje ciężko od rana do zmierzchu, wciąż trenuje. Wciąż jeździ na zawody i różne seminaria, pracuje w komisji anty dopingowej. Rzadko kiedy jest dłużej niż tydzień w jednym miejscu. A wszystko to z uśmiechem na twarzy, który czasem znika na momen,t gdy jest już bardzo zmęczona albo zbyt dużo osób rzuca kłody pod nogi.
Wspólracując z Kasią można naładować akumulatory, po mimo zmęczenia gdy próbuje się dotrzymać jej kroku. Trudno nie wspomnieć o niezwykle ciekawym sposobie opowiadania i zdolnościach do motywacji jakie posiada Kasia. Krótko mówiąc, praca przy zdjęciach z Kasią jest czymś, czego się nie zapomina i udowadnia, że na prawdę w życiu można zawsze więcej zrobić gdy się bardzo czegoś chce.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
To była jazda. Cztery tygodnie sesji zdjęciowej, pół roku pracy w photshopie nad katalogiem i zdjęciami. Sesja obejmowała zdjęcia luksusowych kabin prysznicowych i modelek. Do celów sesji zamieniłem się w projektanta wnętrz i zaprojektowałem łazienkę, którą Klient wybudował w swoim magazynie.
Magda okazała się nie tylko idealną modelką do tej sesji, ale i uroczą osobą, która dużo pomagała nam wszystkim w trakcie sesji zdjęciowej. Zdjęcia na Śląsku, śląskie i konkretne chłopy, śląskie jedzenie i bardzo bardzo dużo szczerego śmiechu. Kawały, cóż dosadne jak to w męskim gronie gdy Magdy nie było. W innym miejscu można zobaczyć, jak fotograf poradził sobie z łazienką - sekcja zdjęć produktowych.
Zdjęcia portretowe powinny pokazywać prawdziwą naturę człowieka. W pewnym sensie stanowią odbicie duszy i jego charakteru. Zawsze przed sesją w trakcie rozmowy staram się poznać osobę, jej zainteresowania, temperament. Dzięki temu można stworzyć unikalne fotografie, będące pamiątką na całe życie.
Niektóre osoby lepiej wychodzą na zdjęciach kolorowych, w innym wypadku warto pokusić się o zdjęcia czarno białe. Konwertując zdjęcia kolorowe na czarno białe mam możliwość stosowania filtrów odpowiadających dawnym filtrom do fotografii czarno białej czyli czerwonego, zielonego itd na zasadzi mieszania kanałów w Photoshopie. Dzięki temu w łatwy sposób wygładzam skórę, niweluję nadmierne kontrasty, podkreślam wybrane elementy fotografii.
Po konwersji można odsłonić niektóre kolory - np. kolor oczu, choć nie należy zawsze nadużywać tego triku - jak to w życiu co za dużo to nie zdrowo.
Światło w studio do fotografii twarzy kobiet staram się zmiękczyć tak jak tylko to możliwe, by wygładzić powierzchnię skóry i uniknąć mozolnej obróbki w photoshopie. Zawsze jednak należy się zastanowić do jakiego stopni zmiękczyć powierzchnię skóry. Zbyt duże zmiękczenie powoduje, że obraz staje się nie naturalny, ale czasem włąśnie o to chodzi. Tak było i w tym przypadku. W przypadku fotografii mężczyzn zmiękczanie skóry jest nie wkazane:) Mężczyźni jak wiadmo odznaczają się inną specyfiką gatunkową a nadmierna gładkość nie należy do ich cech genetycznych. Wybieram wówczas beauty dish czyli tzw słoneczko.
Stosuję do tego duże softboksy - jedne lub dwa z przodu z odpowiednio ustawioną proporcją błysku. Z tyłu warto pomyśleć o lampach konturowych - z reguły dwóch. Aby lampy konturowe nie zmiękczały ostrości wpadać w obiektyw jako boczne światło, stosuję wrota lub przysłaniam je zastawkami. Gdy nie ma zastawek, można zastosować czarną folię aluminiową którą bardzo łatwo się kształtuje w ręce i przykleja taśmą do lampy lub statywu. Producent np. LEE - black foli. Niestety w naszym kraju folia ta jest uznawana za rarytas, stąd kupuję ją na e-bay w Niemczech - jest o połowę tańsza.
Ech młodość.... Cóż tu dożo pisać.... Pracy w photoshopie za wiele przy tych zdjęciach nie było. Nie miałem co wygładzać, retusz był zbędny. Może coś dałoby się jeszcze poprawić jak zwykle u każdego, ale po co?
Zdecydowałem się na zdjęcia w wysokim kluczu. Do zdjęć użyłem dodatkowo lampy pierścieniowej - można to zauważyć w charakterystycznych blikach w oczach w formie obwarzanka czy bjgla w zależności od miasta w którym się tak mówi.
Zastosowanie zamiast lampy pierścieniowej nakładki na obiektyw z softboksem w formie pierścienia daje jeszcze lepsze rezultaty, ale należy pamiętać o zachowaniu plastyki i trój wymiarowości zdjęcia - nie możemy całkiem zniwelować cieni gdyż otrzymamy 2D czyli do D już nie daleko. Czerowne korale czy chusta na głowie nieco ożywiły zdjęcia. Nie mniej sama biel równie dobrze się prezentowała jak widać na zdjęciach w galerii.
Klient zapragnął ulotki. Pragnienie ogarnęło również zdjęcia do niej. Wybór padł na dziewczę drobne, blond kolor i sprzęty Apple. Trudno mi było powstrzymać się od zrobienia zdjęcia malującej się dziewczyny w odbiciu z Ipada. Wiem, że czasem brunetki są tzw. "sztuczną inteligencją", ale czemu nie pozwolić sobie na odrobinę swobody w trakcie sesji i podążenie za utartym stereotypem. Oczywiście do projektu wykorzystałem zdjęcie z Mac Bookiem.
Mamo, ale tato jest goły.... Stwierdził syn Tomka gdy wszedł do studia w trakcie sesji fotograficznej. No nie był całkiem goły, tylko w połowie, ale pewnie na codzień nie biega na wpół ani całkiem. Tu również doskonale sparwdził się pistolet zabawka. Ostrość na zdjęciu ustawiłem na wylot lufy pistoletu. Zdjęcia wykonałem na białym tle, po czym umieściłem modela na tle miasta i nadałem mu kleksowatą kolorystkę w odcieniu navy blue. W efekcie uzyskałem zdjęcie mafijne czyli coś do albumu rodzinnego w stylu Coca Nostra. Tak to fotograf uczynił pierwszy krok ku ciemnej stronie mocy.
Kuba i Dorota. Dwoje wiercipiętów. Nie sposób było nie zrobić zdjęć dynamicznych. Aż prosiło się o to. Z Kubą od razu nawiązałem dobry kontakt, jak facet z facetem. Wiek przecież nie stanowi różnicy, motoryzacja i technika jest w obrębie zainteresowań każdego "nasto" i "dziesto" latka.
W trakcie fotografowania Kuby rozmawiałem z nim. Kiedy reagował spontanicznie na to co mówiłem, robiłem zdjęcia. Tylko tak można osiągnąć naturalny charakter fotografii w trakcie sesji z dziećmi. Trzeba mieć z nimi dobry kontakt i potraktować sesję fotograficzną jak zabawę. Nie ukrywam, że ma to swoje plusy. Można jeszcze bardziej polubić zdjęcia, zapomnieć się w nich i osiągnąć to o czym marzy wiele osób - pracować dobrze się bawiąc. Mnie się udało, choć wszystko ma swoje bliski i cienie.
Sebastian, Sebastian mawia mama Sebastiana gdy coś zmaluje. Biega tu i tam, najczęściej za piłką albo z piłką za pazuchą pędząc na trening. Temat samograj. Jeden z tych modeli, którzy nie wymagali w ogóle ustawiania. Przypadła mi jedynie rola fotografa uwieczniającego to co się działo przed obiektywem, a dużo się działo.
Tato Sebastiana podawał piłkę, Sebastian kopał. Ba - ani razu nie oberwałem piłką, uniki też zbędne były. Oj przydałaby się taka precyzja mistrzom kierownicy, którzy kilkakrotnie rozbili mi auto na parkingach pod supermarketami. Tak na marginesie, kiedyś w kółko naprawiałem auto. Teraz nie mam już siły i jak się trzyma kupy to nie naprawiam - i tak znowu urwą i zderzak czy rozbiją lampę. Cudownym zdarzeniem lusu, wiatr zawsze porywał karteczkę zza wycieraczki z kontatem i numerem polisy sprawcy. To się nazywa mieć fart! To napisałem ja, farciarz fotograf:)
Adrian z rodziną. Sesja zdjęciowa, zanim pojawiło się trzecie dziecko. Fotografując tą scenę, zdecydowałem się na mniejszą głębię ostrości oraz czarno białe zdjęcie. Łatwiej wójczas usunąć przebarwienia skóry na brzuchu, jak również sam temat znacznie lepiej prezentuje się w tym formacie.
Ta sesja zdjęciowa należała do jednej z ciekawszych. Fotografowałem już tancerki, nie mniej Gosia mile mnie zaskoczyła. Doskonale przygotowana, bardzo wysportowana potrafiła niczym w matrixie niemal zatrzymać się w powietrzu i wykonać wszystkie figury o które prosiłem. Ba nawet sama zaproponowała wiele układów. Podziwiam jej kondycję - sesje trwały po 6-7 godzin i odbywały się głownie w powietrzu czyli z wyskoku. Z uwagi na niezbyt dużą wysokość studia, nie mogłęm użyć trampoliny. Zdjęcia z podłogi i z drabiny na przemian, padnij, powstań padnij, powstań.... fotograf też musi mieć kondycję. A reporter jak bywa w przypadku moich znajomych, znakomite osiągi w biegu plus co miesiąc nową parę butów - szybko się ścierają.
Trzy dni spędzone z polską kadrą paraolimpijską. Ich normalny dzień, dzień jak codzień. Dla mnie praca na maksa od rana do wieczora. Najciekawsze, że ja padałem po południu a oni wciąż biegali, jeździli, pływali. Tak od 6tej rano 21szej. Ale nie to było dla mnie największym zaskoczeniem, bo przecież po sportowcach można się spodziewać takiej kondycji. Przez trzy dni nie usłyszałem ani jednego słowa narzekania. NIe zawsze uśmiechnięci, jednka nie narzekający na nic. Wielu z nich miało normane życie i uległo wypadkowi lub chorobie. Nie zaczynajli od dziecka, stąd nie osiągną najlepszych wyników. Wiedzą o tym a jednk ciężko pracują. Jeden z nich ćwiczył kilkanaście bez wyników lat by w końcu zdobyć srebrny medal na olimpiadzie w Moskwie. Pytanie czy my, którzy posiadamy wszyskie kończyny i zdrowie, bylibyśmy w stanie tak głęboko się zaangazować i tak ciężko pracować widząc niejednkrotnie, że i tak ini mają większe szanse chociażby z uwagi na wiek.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Technika jest nieodzowną częścią fotografii portretowej. Dzięki doskonałemu jej opanowaniu, możemy grą światła i cienia stworzyć odpowiedni klimat, ukrywając jednocześnie lub odsłaniając niektóre cechy fotografowanej osoby.
Odpowiedni kadr, inteligentne wykorzystanie światła, dobór obiektywu i wiele innych czynników stanowią o niepowtarzalnym charakterze zdjęcia.
Obecnie sztywne portrety stanowią już historię do której nie koniecznie chcemy wracać. Dzięki kreatywnemu podejściu do zdjęć, fotografia portretowa staje się sztuką - tworzy historię zaklętą w jednym obrazie. A obraz jest tym bardziej wartościowy, im dłużej na niego chcemy patrzeć i im więcej możemy w nim zobaczyć.
Fotografia panoramiczna to bardzo ciekawy rodzaj zdjęć. Wymaga złożenia kilku ujęć w programie graficznym tak by nie było widać, że są to różne zdjęcia. Na ogół wykonuję je z zablokowaną ekspozycją i przysłoną, czyli w trybie manualnym. Niekiedy zachodzi potrzeba zrobienia trzech identycznych panoram z braketingiem czyli z ekspozycją na -2, 0 i +2 stopnie by pokryć pełen zakres tonalny na zdjęciu. Jeśli bowiem obracamy aparat wokół własnej osi, fotografujemy z jednej strony elementy w cieniu a z drugiej strony wykonujemy zdjęcia prosto w słońce. Powoduje to prześwietlenie albo niedoświetlenie zdjęcia. Przy tego typu zdjęciach nie należy również zapominać o ustawieniu punktu nodalnego - na ten temat można znaleźć dużo różnych informacji na sieci. Niektóre aparaty są wyposażone w programowy tryb panoramy. Zrobienie takiego zdjęcia jest dziecinnie łatwe wtedy gdyż należy jedynie obracać aparat a on w odpowiednim momencie sam zrobi zdjęcie. Nie zyskamy jednak wówczas takiej jakości i kontroli nad zdjęciem jak w przypadku składania w Photoshopie kilku ujęć wykonanych ze statywu i za pomocą odpowiedniej głowicy do stawu umożliwiającej ustawienie punktu nodalnego.
Komentował Anna | 2012-10-24
Bardzo dobry fotograf znajdujący się w Krakowie, piękne zdjęcia, piękne filmy serdecznie polecam :)